En röst i natten !!

Jaha ja!
Då sitter man här som en liten nattuggla och ugglar alldeles för sig själv.

Jag tog mig ju en power nap  på 1½ timma i eftermiddag, och det får jag sota för nu.

Gick och lade mig vid 23 och tvärsomna, men sen så vaknade jag vid 1 tiden av att hundarna verkade ha fått en släng av damp, så det gick inte att somna om. Grrrr

Så nu tröttnade jag och gick upp ist.

Det är flera som undrat om jag är klar med min utbildning nu, och svaret är nej.

Jag är klar med teorin, har varit i Sthlm 4 veckor på teroi, me nnu börjar praktiken och jag måste göra vissa timmar och träna upp mig . och i september skall jag upp till Sthlm igen och ta examen , examen varar i 3 dagar.

Det är ett teoriprov, en manikyr, en geléförlägning och en akrylförlägning som skall göras och få godkända.

Och att få godkända naglar på Solnas Nagelskola är inte helt lätt, för dom är stenhårda i bedömningen.

Det tycker jag är bra, för har man klarat provet hos dom då vet man att man är duktig.

Dom släpper aldrig “ut” en elev som är halvbra.

Dom har gått igenom vad som krävs, och det kommer att vara svårt att uppnå, jag känner att jag inte kan skriva ner alla kriterier för det skulle bli så långt att förklara.

Så nu måste jag träna, träna, träna 🙂

ÅÅÅ nämen, nu hittade jag en påse 🙂

Den skall jag göra en djupdykning i 🙂

God nattkram till alla

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to En röst i natten !!

  1. Babs says:

    Härligt att vara hemma igen va??
    Nu får du träna på alla du möter hela sommaren!
    Kram

  2. Mystjejen says:

    Aha då vet jag, då får du träna så gott det går:-)
    Hoppas du får en fin fredag söta.
    Sv. Ja det var så lite så kanske du hittar något tips;-)
    Bamsekramar

  3. camilla says:

    Oj…vilken tur att du kan dyka 😉
    Kram på dig!

  4. Loppan says:

    Hoppas du kunde somna om sen.
    Kramis!

  5. Nett says:

    Då sover du nu kanske och har vänt på dygnet 😉
    Svårt det där med sömnen ibland.

    Kram

  6. Eva says:

    Du är för go syster , min sons tjej är oxå nagelbyggare hon skall göra fransk på mina tår 🙂 ha en härlig lördag kram

  7. Paula says:

    Godmorgn! Hoppas att du kunde somna sen..
    Ha en bra dag! Kramar

  8. Helen says:

    Det fixar du!

    Ha nu en härlig lördag!

    Kramkram

  9. Ska du träna hemma? Eller på någon salong?
    Vad mumsigt att hitta en sådan påse mitt i natten, hihi
    Ha en skön dag
    Kram

  10. Loppan says:

    Letade lite på FB, men hittade dig inte… Är det du som har hundarna som profilbild???

  11. Znogge says:

    Då gäller det att öva flitigt nu men det lilla jag har sett ser bra ut med mina amatörögon!

    Kram

  12. Sanna says:

    Det var ingen dålig lektion jag fick av dig och förstår precis hur det fungerar nu med dekoreringen på nageln. :))

    Synd att jag har så kortklippta naglar annars skulle du kunna träna på mig…hehe

    Trevlig helg och ha det gott!
    /Kram.

  13. Jessica says:

    Tja… vilken fin blogg du har =) super glittrig =).
    Vad är det du utbildar dig till? =) Godis är alltid gott, ge lite hehe.

  14. Jessica says:

    Ja absolut lägg till mig, så lägger jag till dig med =) ja jag borde ha tittat lite längre ner på din blogg, så såg jag ju vad du gjorde haha men är man lat så e man det ibland lite mycket,,, men jag skyller på att jag e sjuk haha.
    Kram

  15. Fnulan says:

    Bra att dom är noga! Deras rykte med och bra för dig när du berättar vart du gått. Du kommer att klara examensprovet galant!

  16. maria says:

    vad roligt att tentan börjar närma sig och du kommer klara det galant 🙂

    ha en fortsatt skön helg fina du ❤
    kramar

  17. Freja says:

    Förstår att det är härligt att vara hemma igen! Lycka till med din praktik, och smågodis kan det väl vara värt att vakna mitt i natten för? 😉

Leave a Reply

