God morron!

Känns som lördag idag, men det är väl så när man kör järnet i 6 dagar med en dags ledigt kan jag tänka.

Men jag har med mig “ärtiga Berta” (en träningshand) hem för att träna att sätta tippar och fila ner dom.

För saken är ju att om man gjort ett bra resultat så skall det ju eg inte synas att man har lösnaglar, utan den skall vara tunn och i samma tjocklek som sin egna nagel, det är något jag tidigare har missat, utan när jag fått naglar gjorda på mig så har dom varit typ en halv cm tjocka fram vid färdigt resultat, och nu när man ser sånna naglar så håller jag på att få damp. Dom skall verkligen inte se ut så.

Men innan jag började utbildningen så visste man ju inget annat, och man gick till tjejen som alltid gör naglar och man tyckte hon var grym på att sätta naglar, men nu skulle jag aldrig gå dit igen.

Jag tycker att den nagelskolan som jag går på är toppen, för dom är så himla noga med allt, hygien , smådetaljer och färdigt resultat skall vara perfekt, annars klarar man inte tentan, och det tycker jag är superbra.

Sen så har man skolan i ryggen när man ger sig ut på egen hand , skulle något krångla eller så , så är det bara att ringa dom så hjälper dom till, och hittar dom ingen lösning på håll så får man ta med sig kunden och åka till skolan så hjälper dom till.

Det finns ju kurser att gå som är superbilliga, där du får hem en instruktionsvideo och så gör du naglarna och skickar in dom för bedömning, och sen får man sitt cert, helsjukt.

Man kanske tänker innan man börjar med naglar att det bara är att kleta på nåt så blir det bra, men oj vad mycket det är runt om som man inte tänker på.

Jag kan säga att de här 50000 som jag spenderat på denna utbildning är nog den bästa utgiften jag haft, även om det är skittufft med intensivutbildning osv, man måste vara fokuserad till 110 % hela tiden för att hinna med, men oj va bra det kommer att bli.

Sen när jag går ut i slutet av maj så är jag ju inte klar på långa vägar, utan måste fortsätta skicka in resultat till skolan och lägga ett antal timmar i praktik och skicka in resultaten.

Så om jag jobbar flitigt hela sommaren så kan jag vara klar att göra slutproven i september, och då är det perfekt som gäller, klarar man det inte blir du underkänd så det svider om det.

Så jag kommer att ägna hela sommaren till att träna, och ni som bor i närheten av mig  och skulle kunna tänka er att ställa upp som modell för endast materialkostnad hör av er.

Priserna ligger runt 80:- för en manikyr.

Gelé och akryl naglar runt 200-250 :- för ett helt nytt sett.

Ett normal pris för ett nytt sett ligger runt 750- 950 :-

Så det kan ju vara värt att göra sig lite fin för en billig penning 😉

nä nu skall jag sluta och tjata naglar, skall kolla sista Greys Anatomy och sen skall jag kasta mig över “Ärtiga Berta ”

Kram och take care 🙂

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to God morron!

  1. Eva says:

    oj är det sy dyrt där? här nere kan du få ett nytt sett för 500kr och dom är super jag har förr byggt naglar o jag är perfektionist men nu kan jag inte ha för mitt jobb beror nog oxå på att det finns många att välja på i storstäder ….lycka till syster kramiz

  2. Eva says:

    så skulle det ju stå inte sy …..:/

  3. Znogge says:

    Jag tycker det är bra att skolan är så noggrann. Yngsta fröken fick gjort sina naglar av en som nyss gått en kurs. Första nageln trillade dagen efter och sedan ytterligare en. Då knäckte hon av alla och gav upp. Tack och lov betalade hon inget för det.

    Kram

  4. Loppan says:

    Måste kännas tryggt att de är så noggranna. Då vet man att man är duktig när man väl är godkänd. Har själv aldrig haft lösnaglar, men har sett på många andra och det är verkligen stor skillnad på vem man går till.
    Önskar jag bodde närmare…
    Ha nu en trevlig söndag tillsammans med Berta 😉
    Kramar ❤

  5. Camilla says:

    Å,vad jag önskade att jag bodde nära. JAG hade ställt upp.
    Kram på dig!

  6. Angelica says:

    Oj,sex dagars jobb,det var bra jobbat 🙂

    Ha en fortsatt bra dag!

  7. miie says:

    Oj vad du jobbar på!
    Man blir så glad.
    Sköt om dig oxå
    Kram till dig!

Leave a Reply

