God morron!


 Ja då var det söndag !

Usch va fort det går, vill att det skall vara fredag igen.

Vaknade vid halv 9 supertrött och fortfarande dålig.

Feber och snorförkyld, det onda i halsen börjar avta nu som tur är, och såren under armarna känns lite bättre, men dom är inte borta .

Så nu har jag 24 timmar på mig att bli av med både sår och förkylning.

Saken är att jag missat så himla mycket för varje dag jag är borta, eftersom det är så intensivt på utbildningen.

Jag har suttit och gjort manikyr i omgångar på mina kottar för att träna, men man missar ju mycket ändå, och man får bara ha en frånvaro på 20 %, och har man mer så får man inte ta examen.

Min examen skall vara i september då man kan kör teori och praktik i tre dagar (fredag, lördag och söndag) och då måste man också ha fullgjort alla praktiktimmar inom respektive område. Låter kanske enkelt, men det är det inte ,.

Om jag kan fullfölja denna kursen så går jag ut som Nagelterapeutelev den 28 maj, och har 3 månader på mig att träna upp mig inför the grande finale .

Så det blir att jaga modeller i tre månader, så vill någon vara modell så hör av er.

Jag är ju tvungen att träna Manikyr, Spamanikyr, Nagelförlägning med Gelé och Nagelförlägning med Akryl, jag har inte priserna för dessa än, men manikyr och spamanikyr kommer att ligga runt 75-100 kr eftersom jag måste ta betalt för materialet och ge till skolan.

Akryl och Gelé har jag inte priserna på än, så det kommer.

Godars vad jag maler på. 😉

NU kör vi dagens !!!

DAGENS FAKTA

“I Sverige finns det 2 personer som heter Skalman i förnamn.”

__________________________________________________________

DAGENS ONÖDIGA hihihi

“Adjektiv är sådant man kan sätta “as” framför, såsom ashungrig, astrött, och asmätt.”

____________________________________________________________

DAGENS ORDSPRÅK

Så länge man inte ger upp har man ingenting förlorat.

________________________________________________________

DAGENS NAMN

Åke

GRATTIS GRATTIS

HA EN UNDERBAR OCH MYSIG DAG KRAM KRAM ❤


 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

10 Responses to God morron!

  1. Loppan says:

    God morgon söta vännen!
    Hoppas du kryar på dig snabbt så du inte missar för mycket. Skulle väldigt gärna ställa upp som modell 🙂 Problemet är bara att jag också bor ca 6 timmars bilkörning från Stockholm – fast åt andra hållet. Alltså ca 12 timmars bilkörning från dig 😦
    Hoppas du hittar modeller lite närmre.

    Varma krya på dig kramar från lilla jag 🙂

  2. Eva says:

    God morgon …tråkigt att du är sjuk så typiskt, hoppas du hittar modeller till att öva på och att du snart är frisk att fortsätta din kurs finaste du kram kram

  3. Mystjejen says:

    Godmorgon söta, jag hade oxå gärna ställt upp, men för långt:-( hoppas allt kommer gå bra och krya på dig. Ha en fin söndag kramar ❤

  4. Znogge says:

    Håller en tumme för att du piggnar till snabbt så du inte missar mer.

    Kram

  5. Camilla says:

    Hoppas att du kryar på dig snart.
    Idag tycker jag synd om mig själv. Jag är inte riktigt kry jag heller. Men det är självförvållad 🙂
    Kram på dig!

  6. carina says:

    God eftermiddag på dig!
    Krya på dig nu, så du inte missar allt för mycket 🙂
    Kramen vännen♥

  7. Fnulan says:

    Hej finaste!!
    Ledsen att jag inte har tid att kommentera och läsa alla dina inlägg idag men jag måste va med familjen, ville säga hej och tack för att du finns och hoppats på mig!!
    Nu hoppas jag att du blir frisk!!!

    Kramen

  8. Freja says:

    Tolvårige sonen läser grammatik just nu, ska tipsa honom om adjektiven 😉
    Krya på dig nu så du kan fortsätta dina studier!

  9. Cattis says:

    Hejsan! Jag har varit asdålig på att läsa bloggar ett tag.
    Mycket har hänt sen jag var här sist.

    Först vill jag önska dig lycka till med utbildningen och
    sedan så hoppas jag du kryar på dig fort så du kan ge järnet med manikyren.
    Du verkar ha fått en riktigt elak och envis bakterie på halsen. :))

    Kram och ha det så bra du kan.

  10. miie says:

    Jag tror att du klarar det!
    Men du måste bli lite starkare…
    Febern ska helst gå ned.
    Energi till dig!
    Många kramar.

Leave a Reply

