Morning:)

hihi

var tvungen att ta mig tid att kika in 😉

Sedan jag bestämde mig för att utbilda mig till Nagelterapeut så har allt gått som på räls, inga motgångar alls.

Är inte det ovanligt??

Brukar det inte alltid vara något eller någon som sätter en käpp i hjulet på något sätt så man blir tvungen att kämpa lite extra?

Men så har det inte varit än, utan allt har bara halkat vidare på ett bananskal och gått smidigt, det har gått så lätt så jag börjar fundera på varför inte “smällen” kommer.

För den måste ju komma, det gör den ju alltid, har lixom aldrig fått något gratis i livet utan är van att kämpa till sista blodsdroppen med allt.

Så var är SMÄLLEN och motgången?????

????????????

En liten en kom väl i morse när jag vakande tjock i halsen och med feber , men det känns inte stort nog.

Jag är på benen, fast jag ser väl inte fram emot en resa på 6 timmar i en bil själv, men jag är inte sämre än att jag kan åka.

Så jag ber till de högre makterna om att jag inte skall bli sämre och sängliggande, nu när man betalt 50 papp för att utbilda sig .

Att jag skulle åka blev väl mer klart för barnen igår.

Linda var lite småsur och Jennifer hade lite ångest igår kväll, men jag vet att dom kommer att klara sig fint, dom är så duktiga båda två 😀

Tur det finns telefon och dator med MSN 😉

Ha nu en fin dag, och lova att ni håller tummarna för att jag och min trogne vän GPS:en skall hitta rätt och komma fram i one piece , och att jag inte blir sängliggandes i feber.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

28 Responses to Morning:)

  1. skåningen says:

    Morn! Lycka till vännen med utbildningen….Önskar dej en riktig fin solig dag! Morgonkram! ♥

  2. Emelie says:

    Lycka till!! Hoppas du inte blir sämreo och barnen dom kommer ha det kanoon!
    Trevlig resa! kram

  3. Babs says:

    Å vilket äventyr för dig men gå inte och vänta på smällen utan vänd tankarna till att det kommer att gå som på räls.
    Kram

  4. Lena says:

    Morron!!

    Jag önskar dig lycka till!!!!! det kommer att gå bra.

    Kram

  5. Fnulan ;) says:

    Men sötnos!! Varför ska det gå emot dig, det är din tur nu! Njut och vänta inte på olyckan för då kommer den… NJUT!!!!

    Mira fick skit i ögat som gjort att hon fått en inflammation så hon har fått penicilin nu!

    Puss sötnos

  6. Helen says:

    Du får krya på dig och köra försiktigt……..

    Kramar

  7. Eva says:

    Tänk positivt syster någon gång i livet skall man ha medgång bara jag förstår vad du menar för jag har oxå fått kämpa för allt …men nu är det din tur så enkelt är det var skall du utbilda dig vilken stad? kör försiktigt bara & ett stort lycka till ……KRAM KRAM

  8. Paula says:

    Det ska gå bra , vet du!
    Jag ska ju på rehabilitering 16-27 maj. Bävar för hur dom ska klara sej härhemma…säkert går det bra….kram,kram

  9. Loppan says:

    Din tid är NU! Våga tro på det och fortsätt surfa på den positiva vågen!

    Håller alla tummar och tår jag har!

    Kramar och kärlek ❤

  10. Viveka says:

    Ha en fin dag.
    Kram
    Viveka

  11. Jane says:

    Ajabaja !!!
    Inte tänka så…
    Det är meningen tror jag, att du ska utbilda dig alltså.
    Lycka till och kör försiktigt.
    Kramar i massor / Jane

  12. Znogge says:

    Krya på dig och kör försiktigt!

    Kram

  13. Ingrid says:

    Vi får hoppas på att det inte blir några motgångar! 🙂 Ha en riktigt solig och mysig söndag! Kram på dej

  14. ansepanse says:

    klart jag håller tummarna, allt kommer att gå så bra men lova att ta det lugnt därute i trafiken, stanna och pausa ibland
    inte måste det komma bakslag, nu är det väl äntligen din tur också
    hur gamla är dina flickor? förstår att det känns svårt för dem när du far iväg så där
    bamsekramar till dig vännen

  15. Katja says:

    Hejsan, hoppsan.. :O)
    Lycka till med utbildningen!
    Kram!

  16. carina says:

    Krya på dig!
    Ta det försiktigt i trafiken, och lycka till 🙂
    Kramen vännen♥

  17. kaffehörnan says:

    Va rädd om dig, kommer tänka på dig och lycka till
    kram

  18. mitha53 says:

    Lycka till vännen, det kommer gå bra allting och ta inte ut nåt elände i förskott.
    Pussar o kramar!!

  19. Sofia says:

    Hoppas verkligen inte du blir sjuk, det vore ju verkligen en motgång!

    Jag brukar finna att när man följer sina drömmar går det alltid smidigt i början. Det är när man kommit en bit in som det blir svårare och svårare, men så fort man kommit över ett visst hinder, blir det lättare igen!

    Hoppas du får det roligt på kursen nu, och lycka till!

  20. fialia says:

    Kör lugnt! De kommer att gå bra, men ta inte ut dåliga saker i förväg, dålig karma då ,
    ha de Fia

  21. Nette says:

    Att bli sjuk är ju inget alternativ så det är bara att rycka upp sig! Du kommer att få massor av energi av utbildningen! 🙂

    Ha en underbar dag!

    Kram

  22. tess says:

    Hej där….

    Idag blåser de kallt ute… å ja sitter inne å grejjat så smått. de blir tyvärr inte många knop gjorda men de får vara så idag.

    Hoppas allt är bra med dig.

  23. Kim says:

    jag har lärt mig de senaste månaderna att ibland, så kan det faktiskt gå som på räls… jag har väntat på den där smällen i ett halv år nu, fortfarande inte kommit.
    så sluta tänk så och njut istället… de va nån klok fågel som sa till mig för några år sedan (datum, dag, år, klockslag hehe) att varför gå och oroa sig för något man inte vet? tänker man så, klart det händer något och det tar en jäkla massa energi har jag hört nån också säga hehe 🙂
    Lycka till nu så hoppas jag vi hinner med en fika på onsdagen 🙂

    • hahahah nu var ju du rolig,
      Alltid lättare att ge andra kloka råd hehe
      nä men det är som jag sa till dig, men detta har gått FÖR bra om du hajar va jag Menar 😉

      • Kim says:

        hehehe ja visst va ja ;P vill du veta datum å så eller hehehehe för jag vet, konstigt nog 🙂

        jag vet exakt vad du menar, har ställt den frågan själv miiiiljoner ggr de 2 sista månaderna… kan det verkligen vara sant? kan det verkligen flyta på såhär? är detta verkligen naturligt?

        Men visst är det en härlig känsla? 🙂

      • Jisses hur orkar du hålla datum å tid på allt, du får ju inte plats med viktiga saker om du håller på å lagrar sånt 😉

      • Kim says:

        nää men kommer man ihåg en sak så kommer man ihåg resten också 😉

        jag vet inte, de liksom bara fastnar haha… min hjärna är fasen stor så jag får plats med massa brôte 😀

      • Ja den måste va enorm

Leave a Reply

