jaha

oj nu är man i storstan,

En annan som kommer från landet där man knappt möter en kotte om man kör raggarsvängen , här ….. är det kottar överallt.

3 filiga vägar så man vet ju inte riktigt i vilken fil man skall ligga, sen möter man massor med snygga bilar, å då hamnar man ju nästan över i helt fel fil,

sen så helt plötsligt gör det ett brummande i filen bredvid mig, jaha där åker det 3 Hells Angels medlemmar ja, kroppen intar automatiskt en försvarsställning och gör sig beredd att ducka när pistolkulan kommer genom rutan, men….. det gjorde den inte. Hmm dom kanske inte är så farliga ändå som man  fått för sig 🙂

Eller kanske… för sekunden senare dyker det upp 8 polishelikopters….. 8 st… herre, ser vi en i halvåret där jag kommer ifrån så är det en sensation.

Sen så kom Annas kille och hjälpte mig in och gav mig nycklar osv, och nästan det första han sa var, lita inte på någon i detta området.

Där står jag som en fågelholk och funderar på vad i hela friden han menade, då kom ju dödsångesten tillbaka kände jag.

Men kom snabbt på att jag har ju tränat karate duktigt i många år, och har ett brunt bälte , så jag kan nog känna mig trygg 😉 (intalar jag mig)

Resan hit gick bra, strax under 6 timmar, och då körde jag väldigt lugnt, tom under hastighetsbegränsingen, inte likt mig nån stans, men är ju febrig och allmänt mossig i skallen, och ingen brådska hade jag heller.

Jag tyckte det var fruktansvärt att åka ifrån mina barn, men jag klarade hålla tårarna borta, men usch vad jag saknar dom, vete sjutton hur jag skall klara detta.

VILL HEM OCH KRAMAS MED MINA KOTTAR …..

Aja det kommer att bli en ganska tråkig blogg ett tag, för jag kan inte ladda ner bilder och lägga ut eftersom jag mobilt nu, så det skulle ta en hiskerlig tid.

Här skall det bli en tidig kväll, för jag skall försöka sova bort min feber och förkylning tills i morron.

Kram och god natt alla sötisar.

Puss å kram till er Linda och Jennifer. Saknar er massor 🙂

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

13 Responses to jaha

  1. Freja says:

    Lycka till! Jag känner igen det där med ungarna men, hos oss i alla fall, drabbar det mig MYCKET värre än ungarna, de tar det med ro att jag är borta…

  2. Paula says:

    Ha det bra & jo, jag saknar också barnen då jag är borta. Vete sjutton hur det blir då jag ska på rehabilitering om 2 veckor….kommer att sakna dom jättemycket. Tur att jag har tillgång till dator där då:) Så jag kan både meila o blogga!
    Kram o du ska se att allt går finfint!

  3. Mystjejen says:

    Lycka till söta och var jätterädd om dig kramar ❤ ❤ ❤

  4. Vicke says:

    då hoppas jag att du ska trivas i den stora stygga staden

  5. Var rädd om dig i den STORA STADEN! Nu blev jag lite lugnare, när du har brunt bälte i karate. Inte lönt att mucka med dig ;-)))
    Krya-på-dig-kramar från mig!

  6. Renee says:

    Det är inte så farligt här i Sthlm, du vänjer dig snart! Hur länge ska du stanna?

  7. Loppan says:

    Lycka Till och krya på dig!

    Kram!

  8. anta says:

    Vad skönt att resan gick bra och ha det så bra där i STOR STAN. Krya på dej.Kram

  9. carina says:

    Klart man saknar barnen! Det är bara jag och min man som reser utomlands, barnen ska vara hemma själva! Än fast dom är stora 17& 13 saknar man dom ändå!
    Vila ordentligt nu så du piggar på dig snabbt, och får njuta lite av storstan 🙂
    Kramen vännen♥

  10. Mickan says:

    Oj jösses. 8 st helikoptrar! :O
    Du kan nog känna dig trygg, gumman. 🙂

    Krya på dig du också!
    Kramar

  11. Jane says:

    Jag försöker och försöker men kan inte förstå var du är någonstans…
    Känner inte igen mig ett dugg vännen.
    Är det långt till skolan därifrån du bor?
    Kramar i massor och krya på dig vännen. / Jane

  12. Jane says:

    Jag glömde ju säga VÄLKOMMEN TILL STOCKHOLM….
    Kramar igen / Jane

Leave a Reply

