God kväll !

Ufff vilken dag, tror jag håller på att tappa vett och sans.

Det har gått i ett sen kl 8 i morse, och tack gode högre makter att gubben åker och jobbar i morgon så jag får lite ro 😉

Har ju inte ens hunnit kika in till er idag för att se vad ni har haft för er idag 😦   abstinens känner jag .

Så här har min dag sett ut.

1) Gubbens dator krånglade, så jag kikade närmare på den , upptäckte att virusprogram och brandväggar var avstängde…….. grrrrr

Men han hade minsann inte stängt av det, utan det hade skett av sig självt . (eller hur !!!!! )

Var bara att starta dagen med att blåsa hans dator och lägga in alla program på nytt, ett evighetsarbete.

2) under tiden som datorn jobbade, blev det bytt i sängarna , så nu är det sommartäcke och renbäddat.

3) tvättat massor med maskiner och hängt ut, och givetvis när allt var uthängt så öppnade himlen sig och börja regna, så in med skiten igen …… grrrr

4) Deklaration ….. fy sjutton.

De svenska går bra, men gubbens norska är inte att leka med.

Så det var bara att leta fram alla hans dokument som behövdes, samt sätta sig vid datorn och lägga upp ett körschema , detta skall innehålla alla km som han kör varje dag i 365 dagar.  Tack gode Gud för Excel säger jag bara.

Detta tog några timmar att få ihop, och när vi var klara så krånglade ju skrivare förstås, så isär med den skiten och fick då fix på den till slut.

5) dammsugit och skurat

6) Pratat med banken 🙂

Det enda siktigt roliga idag.

Dom kommer att godkänna att jag startar eget 😀

Är så himla lycklig, men känner att jag är så himla trött så jag får väl få lyckospinn i morgon 😉

SÅ nu behöver jag all hjälp jag kan få.

Ni som har egen firma, vilka skatter och avgifter och försäkringar är det som gäller?

Sen vad mycket skall man ta ut i lön från företaget ?

Känner nu när jag pratat med banken så har jag inte koll på nåt, å jag som har läst på så himla mycket.

Så ni som vet vilka avgifter och andra utgifter som är när man har eget , så dela gärna med er av informationen till mig 🙂

Sen är alla råd välkomna 😀

7) har även hunnit med att varit med Angelica (ena tvillingen) till läkaren.

Hon har ju fått svinkoppor i hela ansiktet stackarn.

Pratade med jourcentralen nu i helgen, men dom vägrade att ge penicillin , och det blev bara värre och värre, så nu fick vi åka till läkaren så dom fick skriva ut penicillin till henne, så nu blir det en rejäl kur i 10 dagar och förhoppningsvis bleknar det bort.

Sånna här sår har hon i hela ansiktet.  klar gör det också, stackare.

Ha en underbar kväll alla underbara, kikar in till er i morgon ❤


 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

19 Responses to God kväll !

  1. Freja says:

    Snacka om att bra kvinna reder sig själv! Med den kapacitet du besitter är eget företag a walk in the park!

  2. Fnulan says:

    Stackars tösabit, och stackars dig som varit så duktig idag! Men vad underbart med banken, GRATTIS!!!!

    Ta nu en lugn dag i morgon!
    pUSS

  3. Susanne P says:

    Nä men oj! Det var inte dåligt!
    Hoppas att du får sova gott inatt!
    Och du; grattis till att banken kommer att godkänna att du startar eget!! Jättekul!
    Kram

  4. skåningen says:

    WOW! Vilken fart du har i dej!!! Stackars tös det måste ju klia förfärligt.Svar:Väggen blev så fin. Sov så gott!Kram!♥

  5. Ingrid says:

    Wow, du har verkligen legat i! 🙂 Grattis till det positiva beskedet från banken! 🙂 Hoppas du får en riktigt fin kväll 🙂 kram på dej!

  6. ansepanse says:

    vilken dag du har haft, det kändes jobbigt bara att läsa om den, stackars dottern hoppas att det snabbt går tillbaka
    kramar

  7. Loppan says:

    Hihi!! Nej, så anonym är du inte 🙂

    Vilken dag du haft! Och stort GRATTIS till bankens besked!!! Var härligt och spännande!

    Svinkoppor är inte kul alls. Penicillinen man får mot det är inte heller så kul vill jag minnas. Hoppas hon blir av med eländet snabbt.

    Sov gott vännen ❤

  8. Jane says:

    Grattis till lånet tjejen.
    Kramar i massor / Jane

  9. Mystjejen says:

    Stort GRATTIS till ditt besked söta, det glädjer mig ❤
    Nämen kära din dotter, hoppas nu medicinen verkar snabbt, vilken otur.
    Också alla maskiner förstår du haft fullt upp.
    Kramar söta och sov gott

  10. En sån’ dag!!! Mycket fick du gjort, både mindre roligt och jättekul. Bankens besked säger jag grattis till!!!
    Många timmars sömn önskar jag dig
    Kram
    Susanne

  11. carola says:

    wow vilken dag…
    Underbart skrivet…

    sussa sött nu

  12. Ojoj, vilken dag! Spännande att starta eget, vad för typ av företag är det? Kram

  13. Znogge says:

    Vilken dag. Förstår om du är utmattad. Men grattis till det trevliga beskedet från baknen!

    Kram

  14. Paula says:

    Ojdå. vilken dag du haft igår!
    Hoppas att denna dag blir bättre o att dottern blir friskare!
    Grattis till att du fick lånet!
    Nu ska jag åka i väg till labben…hinner inte skriva ngt inlägg nu före.
    Ha en bra dag! Kram

  15. Camilla says:

    Oj…är du så duktig på datorer.
    Här är det JAG som säger: – Nä…jag har inte tryckt på någonting 😉
    Vilken dag du haft.
    Men nu blir jag nyfiken. Har jag missat något eller har du inte berättat. Vad är det du ska jobba med?
    Stackars tjej…hoppas att utslagen försvinner snabbt nu.
    Kram på dig!

  16. Babs says:

    Vilken helvetesdag du hade men oj så duktig du är som kan fixa i ordning saker och ting.
    Kul att banken beviljade ditt lån.
    Jag lämnar varje år in en preliminärdeklaration om vad jag beräknar att jag kommer att omsätta och efter den räknar skatteverket ut vad du ska betala i skatt och avgifter varje månad.
    Kramis

  17. Vivi says:

    Oj oj ! Hoppas du sover gott i natt, du borde ju däcka efter hela den listan 😉
    Roligt att banken ger klartecken, det brukar vara en väldigt positivt tecken!
    Kram!

  18. Mystjejen says:

    Godmorgon söta, hittade något till dig, kanske detta är något att läsa om http://www.almi.se/Nyforetagande/Forbereder/
    Kramar o ha en fin dag 🙂

  19. Angelica says:

    Oj,vilken jobbig dag du verkar ha haft,
    Hoppas onsdagen blir mycket bättre.

    Ta hand om dig!

Leave a Reply

