God morron!

Orkut Scraps - Good Morning

 

Ops! stul med wordpress idag 😦

Aja men ett morrininlägg skall jag då minsann få till 🙂

Idag så kommer det att bli en toppendag enl mina pappkort.

Så jag håller tummar och tår för att vi alla kommer att få en kanondag 🙂

Idag så skulle Jennifer vara lite utklädd till påskkäring när hon gick till skolan.

Hon är inte jätteförtjust i att klä ut sig, men lite gick bra.

Hon är så söt min lilla 😀

Senare idag så skall det bli påskbrev, att lägga godis och skriva på alla dessa är ett evighetsarbete som jag skjuter upp i det längsta varje år.

Tror detta med att kasta påskbrev är lokalt här, men vet inte.

Vad har ni för traditioner när det gäller påskafton, kastar barnen påskbrev till varandra ?

Sedan så är jag så himla nervös för va banken skall säga.

Vet att det var någon av er som sa att det är svårt att få lån beviljat för att starta eget i dagsläget, och det gjorde mig nervös 🙂

Vad tror ni, tror ni att det kommer att gå igenom ????

Vad kommer ni att hitta på idag ?

Nu kör vi lite dagens!

DAGENS FAKTA

“Datorkomponenten CPU står för “Central Processing Unit””

_______________________________________________________

DAGENS ONÖDIGA

“Hästar står upp ca 92% av dess liv. Till skillnad från människans 23%.”

________________________________________________

DAGENS ORDSPRÅK

Till skillnad mot floden flyter skvallret åt båda hållen

__________________________________________________

DAGENS NAMN

Anneli, Annika

GRATTIS PÅ ER 🙂

TA HAND OM ER , KRAM I MASSOR


 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

18 Responses to God morron!

  1. Godmorgon på dig!!!
    Dagens kort kommer stämma, det känner jag på mig!
    Det där med påskbrev, har jag aldrig hört talas om. Kul!
    Klart du får låna dragkortet……..hon är lite rolig, Ronja.
    Nu ska jag fixa matsäck, och bege mig ut i “världen” Hihi
    Kram och ha en skön dag
    Susanne

  2. Susanne P says:

    Vi har inga egentliga traditioner förutom att barnen (och JAG!!!) klädde ut sig till påskkärringar när de var mindre!
    Jag har aldrig hört talas om att kasta påskbrev till varann…men det lät roligt.
    Ha en härlig Påsk!
    Kram

  3. Babs says:

    Gomorron tjejen!
    Jag har nu läst ikapp i din blogg och förstår att du ska starta eget och jag håller tummar och tår för att banken ska tycka att det är en bra idé.
    Så gullig liten påskkärring du har men det där med påskbrev känner jag inte igen.
    Kram

  4. carina says:

    När barnen var små gick dom oxå påsk kärring/ påsk gubbe!
    Men det tror jag inte dom vill nu!!!
    Kanske sonen, hihihi 🙂
    Glad påsk vännen♥

  5. Ingrid says:

    Håller tummarna för dej att lånet blir beviljat! 🙂 Hoppas du får en riktigt fin skärtorsdag! Kram, Ingrid

  6. Znogge says:

    WordPress krånglade i går när jag skulle lägga in en bild men nu verkar det fungera. Ytterst sällan som det krånglar faktiskt.

    Vilken otroligt söt påskkärring! Är alla lika trevliga så 😉

    Kram

  7. Mystjejen says:

    Godmorgon, kasta påskbrev har jag inte hört talas om tidigare 🙂 så söt hon är på bilden ❤

    Ett kanonkort ju, kommer säkert bli en toppendag för dig.
    Kramisar söta:)

  8. Eva says:

    Men det finns väl något som heter strta eget bidrag man kan få som alla har rätt till kommer inte ihåg var men jag vet att det finns du måste googla vad du kan få hjälp med klart ….ha en toppen dag söt hon är din tös lik mamma 🙂 kram söta du

  9. Vivi says:

    Mahhh sicken söt liten påskkärring! Jag komemr köpa hem lite godis till helgen om utifall vi får besök. Vi är ju rätt nya i området ( 2år hrm…) och jag vet inte riktigt vad de har för traditioner, men när jag var liten gick vi runt och gav bort tekningar mot godis 🙂
    Ha en fin skärtorsdag!

  10. Helene says:

    Vilken söt påsk-kärring = ))
    Ha en toppen-fin dag.
    GLAD PÅSK till dig.
    Kram Helene.

  11. Mimmi says:

    Godmorgon söta du !!!
    Sv: Hihihi…javisst jag väntar på dig så kan vi dra iväg tsm 😉
    Åh vilket härligt kort du fick fram idag , det är klart att det kommer att bli en toppen dag !!!
    Va söt din lilla flicka är som påskkärring :)♥
    Jag håller tummarna för att banken beviljar ditt lån, det ska nog inte vara några problem !!
    Ha en underbar dag i solskenet fina !!!
    Kramar ♥

  12. Kort says:

    Vilken söt påsk-kärring =) Våra barn och nu barnbarn får ledtrådar och får springa en god stund och leta efter sina påskägg, det kan ligga på skullen eller i vedboden 😉 Det är det roligaste de vet 🙂
    Glad påsk! kramar

  13. Nett says:

    Så söt hon blev 🙂
    Nu ser dte inte ut som att det är några problem härinne.
    Glad Påsk på dig och hoppas att du får en fin dag.
    Kram

  14. skåningen says:

    Jag har inte haft strul med WordPress!!!!Ja det är en bra lösning vi fick på toan.Tänk att bara ta duschen och tvätta av alla väggarna.Kram!

  15. Diana says:

    Kasta brev? Nej det har jag aldrig hört talas om! Nån gång gjorde vi påskkort som vi “sålde” till gamlingar i utbyte för godis eller pengar. Men inget annat. 🙂

  16. Loppan says:

    Nej, att kasta påskbrev har jag aldrig hört talas om. Förmodligen lokalt. Mysigt med traditioner 🙂
    Kramar!

  17. Hillevi says:

    Nä, det vet jag inte vad det är “att kasta påskbrev”? Nu blev jag ju nyfiken! 🙂
    Ha en härlig påsk! Kram!

  18. Jane says:

    Har aldrig hört talas om att kasta påskbrev???
    Om du inte har några betalningsanmärkningar så tror inte jag att det är så svårt att få ett lån.
    Nu vill ju jag önska dig en underbar Påsk vännen.
    Kramar i massor / Jane

    Ps. Kanon dagens. Ds

Leave a Reply

