Skit sur är jag …

Varning för att läsa detta inlägg, det kommer att skrivas i stor ilska.

Idag fick jag ett samtal från jobbet, och dom har gjort det igen!!!

Dom behandlar folk som skit.

Jag har ju varit sjukskriven ett tag nu, och under den tiden har dom plockat bort mig från min tjänst, och satt mig på en tjänst som jag fysiskt inte klarar av, och det värsta är att dom vet om detta jävligt väl.

Jag har tidigare i tre års tid suttit och haft hand om mailkunder på datasupporten.

Sen fick jag ju problem med min röst och fick läkarintyg på att jag inte får prata i telefonen.

Detta funkade ju bra då jag satt på mail.

Vi kallar oss själva mailagenter, fast eg så står det i vår arbetsbeskrivning att vi är agenter som kan flyttas hus som helst .

Men det finns alltså mailsupport där jag suttit och jag har dragit in många bra resultat.

Men men så var jag ju så jävla dum så jag gick och blev sjuk, och då vips blir man borttagen. Uppenbarligen gäller då detta bara mig, eftersom det finns de som varit hemma på mammaledighet och kommit tillbaka och fått sin plats.

Jag kan fortfarande inte prata mycket , eftersom min röst försvinner då.

Men nu har dom placerat mig på telefonsupporten, och dom vet att jag inte klarar av det.

Hur fan skall man tolka detta???

Jag bad också om att få semester nu i maj så jag hade ytterligare en månad att kurera mig, jag frågade detta eftersom jag själv varit chef och gjort semesterplanering och man vill ju ha så mycket folk inne på jobb som det bara går.

Detta hade ju lett till att jag hade varit inne och jobbat hela sommaren, men kan ni tänka er att det nekade dom mig, och det var på ren jävlighet som detta gjordes.

Så 1) dom flyttar mig till en plats som dom vet att jag inte har kapacitet till att jobba på

2) dom nekar mig semester fast jag vet att det vore perfekt läge för dom.

Så detta är ju deras sätt att göra sig av med folk som dom inte vill ha.

Att man varit anställd i 5 varav 4 helt friska år, så blir man sjuk så är man fan inte värd skorna man står i.

Men jag har ju varit med såpas länge att jag kan deras rutiner och baktankar, och den ledningen som finns är ju verkligen inget man kan räkna med.

Ett ex: snålhet …… vi har marknadens sämsta löner, och nu har han kommit på att vi skall betala för vår egen parkering, en parkering som företaget inte ens äger.

Det blev ett ramaskri när det gick igenom, det kom med i Tidningar runt om , men du gjorde bossen sig osynlig så att ingen skulle kunna konfrontera honom.

Ja! jag skulle kunna berätta så mycket om detta.

Sen om dom vill hjälpa någon så gör dom givetvis det, men är det någon som jag, som har skällt ut platschefen i omgångar efter noter så ser dom sin chans att bli av med mig.

Ett annat exempel är att det dataföretag som vi jobbar för hade som standard att de som jobbar på mail skulle ha två dataskärmar för att underlätta arbetet , eftersom vi jobbar i så många olika program.

Detta talade dom om för vår platschef att dom tyckte att vi skulle ha det eftersom dom hade det som standard.

Men då så fick två av våra mailagenter var sin skärm att testa, vi skulle bara få två skärmar om vi blev mer effektiva med två skärmar, att vi skulle få detta för att det underlättar och hjälper till ergonomiskt finns ju inte i hans värld.

Personalen skiter han i, bara han kan klämma ur pengar, han tom släcker ner advensljusstakarna på kvällen för att spara ström. mm det säger ju bara en liten del.

Dom behandlar folk så jävla illa.

Jag blev så jävla förbannad och trött på hela jävla företaget , så nu slutar jag den 28 april när min sjukskrivning 100 % går ut.

Nu får det fan vara bra, det är ju nästan att man skulle gå till en tidning och berätta vad man upplevt under dessa 5 år, men min behandling och andra som blivit värre behandlade.

Jag hoppas ju verkligen nu att det går igenom att jag kan få starta eget.

Planen hade ju varit att jag skulle starta upp firman och köra på ledig tid i början , och arbeta upp firman så man skulle kunna leva på det, och då ev sagt upp mig och köra firma på heltid. Så detta blev ju en jävla kovänning.

Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ut om detta jävla företag, men eftersom jag har tystnadsplikt och inte riktigt vet vart den tar vid så väljer jag i dagsläget att inte berätta så mycket, men det är inte sista ordet sagt känner jag .

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

11 Responses to Skit sur är jag …

  1. Loppan says:

    Jag förstår din ilska! Det är för jävligt och liknande saker händer överallt idag. Är man sjuk är man inget värd. Att bli borträknad pga sjukdom gör förbannat ont. Man har inte valt att bli sjuk, man är inte lat utan man VILL ju jobba som förr.
    Kan ju inget göra för att hjälpa, men jag kan finnas här och det gör jag ❤
    Tänker på dig vännen!

    *kramar om*

  2. Mystjejen says:

    Vet inte vad jag skall skriva….mer än jag finns här för dig fina ❤ och jag hoppas verkligen det går vägen med din firma du vill starta bamsekram

  3. Eva says:

    Det är NU du skall dra in facket det är sånt vi betalar för snäckan, du skall inte säga upp dig, sjuka dig istället ….kram finaste syster

  4. Kim says:

    facket fungerar inte riktigt så bra på de där stället… våran vän har försökt må ni tro och inte så lite heller 🙂
    Sååå jäkla glad för din skull att du ÄNTLIGEN kommer iväg från det skitstället. man känner sig en aningen fri när man lämnar de företaget 🙂 Å du… när du inte är anställd längre, kan du skriva en heeeeel novellserie om allt som försegick inom de väggarna 😉

  5. Freja says:

    Önskar dig all lycka till med egna företaget!

  6. Viveka says:

    Vad roligt med eget företag.
    Ibland är det krångligt att vara anställd…
    Trevlig kväll!
    Kram
    Viveka

  7. Emelie says:

    Men fy vilken hemsk arbetsplats 😦 Förstår att du sagt upp dig! Önksar dig all lycka i hela din starta-eget-härva och det ska bli kul att följa dig!
    Kram

  8. Susanne P says:

    Arbetsgivaren har ALL makt!
    Vi som anställda har ingenting att säga till om. Blir vi obekväma så åker vi bort.
    Men det är ju ändå tur att du har en plan B, att starta eget. Jag önskar dej lycka till och att du fixar det!
    Kram

  9. Hillevi says:

    Nej, bättre att hålla tand för tunga tills du vet var/hur det slutar (även om jag blir himla nyfiken.. ;-)).
    Klarar du av nagelterapeut-jobbet? Tänker att det nog är en ganska jobbigt arbetsställning och mycket ångor?

Leave a Reply

