Hjälp igen :)

Jag skulle behöva ha er hjälp än en gång 🙂

Jag är ju i funderingarna på att starta eget, men

Och var skall jag börja.

Jag vet ju att flera av er driver eget, och tänkte höra om ni har tips och råd om hur man skall gå tillväga för att sätta drömmar till verklighet.

Tex, hur registrerar man en ny firma och vart?

Får man heta vad man vill?

Vad är viktigt att tänka på?

Måste man ha en revisor, eller hur fungerar det ?

Skulle bli överlycklig för alla tips och råd som ni kan dela med er av.

Kram i massor

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

12 Responses to Hjälp igen :)

  1. Mickan says:

    Är inte så insatt i det där tyvärr. :/ Men hoppas du får lite tips. 🙂

    Tack så mycket. 🙂
    Ja, det kändes bra att jag hittade något att ge honom. Ska ner på stan igen innan hans födelsedag och se om jag hittar något mer.
    Du har förresten något att hämta inne hos mig. 🙂
    Kram på dig!

  2. Mystjejen says:

    Tyvärr ingen aning, men hoppas du kan få hjälp av någon:) kram o ha en fortsatt fin dag söta

  3. Jag förstår att du har många frågor, det hade jag också när jag startade eget. Jag kan ge dig massor med råd men det skulle bli ett väldigt långt inlägg så jag tänkte ge dig länkar till några riktigt bra ställen:
    http://www.startaeget.se/
    http://www.foretagande.se/Starta-eget.html
    http://www.verksamt.se/portal/web/guest/home

    På verksamt kan du registrera din firma och får där massor med tips och råd. Verksamt är en sida i samarbete med Skatteverket, Bolagsverket och Tillväxtverket så där finner du all info från myndigheter.
    Jag vill också tipsa dig om att du gratis kan träffa en kvinnlig företagare som är Ambassadör för kvinnors företagande, hon är då utsedd av regeringen. Jag var tidigare Ambassadör men är nu koordinator för dom här i Västmanland. Klicka på länken nedan för att boka ett möte. Då kan du få svar från en erfaren företagare som kan hjälpa dig med alla dina frågor.
    http://www.ambassadorer.se

    ÖNskar dig all lycka till!

  4. Jane says:

    Du måste registrera din firma hos skatteverket. Sedan om du vill ha patent på namnet så måste du registrera på bolagsverket. Nu är det ju ett tag sedan jag registrerade min firma men jag tror att det går till så nuförtiden.
    Din firma kan ju heta en sak och din nagelstudio en annan.
    Sedan så tror jag att ni får utbildning i sånt här på kursen du kommer att gå.
    Revisor behöver du inte förrän pengarna och utgifterna börjar rulla in och ut ordentligt.
    SV: Tusen tack finaste du.
    Hoppas att vi ses på blogg minglet. Då vill jag krama om dig på riktigt.
    Kramar i massor / Jane

  5. Sanna says:

    Kolla med Skattemyndigheten och de kan nog ge dig lite svar.
    Ha en härlig dag du också.
    Kram/Sanna

  6. Vivi says:

    Mitt tips är att kolla med AMS för de har en riktigt bra starta eget kurs och går man den kursen har man lättare för att få bidrag. Det finns även kurser på de flesta högskolor i entrepenörskap som är riktigt bra 🙂

  7. Fnulan says:

    De råd jag tänkte ge dig har du fått =) Som sagt finns massor med bra kurser!
    Vad roligt att du går i dom tankarna, vad är det för företag?

    Tack för din påhälsning i morse, du är alltid lika go och glá!
    Jag är helt slut… mår inte så bra… stress och sjuk och för mkt… skit…

    Blir bättre!
    Puss

  8. Linn says:

    Åh vad spännande? Nagelgrejs eller (haha vad de nu kallas) isf har du en kund 😉 Ska du säga upp dig som Kana agent ;)? (du behöver inte svara på fråga två) / Linn

  9. Kim says:

    ALMIA för att få startkapital och arbetsförmedlingen för att få stöd och hjälp hur man ska gå till väga 🙂

  10. Emelie says:

    Jag ahr faktiskt för mig att det ska finnas, åtminstone fanns det förr, en starta-eget-kur på arbetsförmedlingen, kolla upp det 😉 Kram

  11. Emelie says:

    Jag har faktiskt för mig att det ska finnas, åtminstone fanns det förr, en starta-eget-kurs på arbetsförmedlingen, kolla upp det 😉 Kram (utan alla stavfel)

  12. Annelie says:

    Det är så spännande att höra när någon är i startgroparna för eget företag. Hoppas att du får de svar du söker så du kan känna dig trygg och dra igång.

Leave a Reply

