Läkarbesök

Jag tycker verkligen inte om att gå till läkaren.

Inte för att jag är rädd för sprutor eller nåt sånt, utan mest för att man känner sig mindre värd.

Vet inte om det bara är jag som känner så, men så är det .

Jag har haft tur i mitt liv och inte varit sjuk mycket, förutom detta sista halvår.

Då har jag inte fått gör annat än att springa hos olika läkare.

Dom lyssnar inte på en, och får en att känna att man är nån förbrytare som blivit sjuk och inte klarar av att jobba.

I mitt fall nu så finns det dokumenterat att min lungkapacitet är usel och detta leder ju såklart till att man blir skittrött och inte orkar göra något eftersom lungorna måste jobba hårdare för att ge blodet den syre de kräver. Inget konstigare än så.

Men!!!! Nu är det på följande vis, att när man varit sjuk en viss period så sjukskriver dom inte längre, utan då får man krypa till jobbet oavsett, och bakom detta ligger tydligen Försäkringskassan.

Jag sade till henne att självklart kommer jag att börja jobba första dagen jag känner att min kropp orkar, och att jag inte behöver sova 5 gånger om dagen, men det lyssnas inte på.

Vad är det som händer eg??

Har jobbat sen jag var 16 år, med uppehåll för studier på något år, och aldrig varit sjuk, utan de flesta förkylningar å så har jag klarat att jobba med.

Men tydligen så får man inte vara sjuk , när man är det så jag har väl haft tur som varit så frisk tidigare i mitt liv,

För denna strid med läkare och sjukkassa verkar bli min död,

varför kan man inte bara få vara sjuk i fred , tror säkert att man skulle bli fortare bra och komma tillbaka till jobb om man bara kunde koncentrera sig på att bli frisk.

Vad är det för land vi lever i egentligen, vart tar förnuftet vägen?????

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Läkarbesök

  1. mitha53 says:

    Ja det är för jävligt rent ut sagt hur det blivit. Lider med dig, och det är helt klart det som sägs är riktigt. Att för att orka vara sjuk behöver man vara frisk. Hur ska man klara att kämpa mot myndigheterna annars??
    Kramen på dej!

  2. ansepanse says:

    ja vart har förnuftet tagit vägen det kan man fråga sig, varför inser inte även försäkringskassan att det faktiskt finns sjuka människor
    bamsekramar till dig vännen

  3. Lena says:

    Skickar uppmuntrande kramar:)

  4. Fina Frun says:

    Vännen vad jobbigt du har det! Har du försökt med olika läkare? Jag hoppas du kan hitta någon som behandlar dig bättre.
    Tråkigt att du inte får vara hemma och bli frisk.

    Kram/Fina Frun

  5. Kim says:

    suck. moderatjäklar… hoppas det löser sig vännen. förstår din sits, been there done that.

  6. Emelie says:

    Så fort man har med myndigheter att göra blir allt 100 ggr värre 😦 Tycker så jävla synd om dig som måste ha det så 😦
    Håller tummarna för dig!!

  7. krulli says:

    Suger gör det när man betraktas som lögnare när man är sjuk och lat när man är arbetslös.
    Fast det är inte Försäkringskassan som bestämt det utan regeringen (och i princip alla som röstade på dem)

  8. Loppan says:

    Ja, vart omtanken i det här landet tog vägen är en gåta. Jag blir så arg och har själv fällt många tårar pga det här j-vla systemet.

    Tänker på dig och skickar massa varma kramar!

Leave a Reply

