Undra sa flundra om gädda är fisk?

Snart är det fullmåne igen,

närmare bestämt den 18 :e tror jag att det var.

Vet inte om jag varit varulv i mitt tidigare liv, eller om jag är en nu utan att veta om det.

Men jag har så himla ont av fullmånen.

Jag har oftast inte koll på när det är fullmåne eller när den skall inträffa, men jag är ganska säker på att jag skulle kunna sitta inlåst i ett kolsvart rum och kunna säga exakt när det är fullmåne.

Man mår på ett visst sätt, jag blir trött och får huvudvärk och har enorma sömnproblem.

Har läst runt lite på nätet om detta, och jag är lång ifrån ensam iaf vad man kan förstå.

Vissa säger att detta är ren inbillning och att man sover sämre eller mår på ett visst vis bara för att man skulle veta att det var fullmåne, men detta gäller ju inte mig, eftersom jag sällan har koll på när det inträffar.

Vissa säger att kriminaliteten ökar vid fullmåne, fler blir gravida, och fler barn föds under fullmåne, fler blir sjuka och måste söka vård denna period.

Sant eller inte ?? Men mig påverkar den oavsett även om jag inte är gravid eller kan bli det igen, och inte är jag kriminell heller 😉

Men iof så styr månen vattnet i form av ebb och flod, och våra kroppar består ju faktisk mest av vatten, och jag tror tom hjärnan består av 80 % vatten ( om jag inte minns fel från sjukstudierna)

Så för mig känns det självklart att vi blir rubbade i vår rytm på något sätt.

Ett självporträtt 😉

Känner ni av fullmånen ?

Och i så fall på vilket sätt?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Undra sa flundra om gädda är fisk?

  1. Mystjejen says:

    Ja jag brukar få huvudvärk tyvärr….Kramar
    Psst Har även något till dig i min blogg

  2. Vivi says:

    Jag tror lite bådeoch.. jag tror det finns de som verkligen får problem fysiskt men jag tror också på placebo effekten. Det är nog olika från person till person 🙂

    Sv: Ja visst är Fnulan en going , förstår inte hur hon orkar & hinner vara så duktig med kommentarer och annat 🙂

    Kram

  3. Maria says:

    Här sover vi som en potta skit här när det är fullmåne, även dottern min.

    Kram

  4. Loppan says:

    Har inte trott på det där med fullmånen förr, men har börjat bli mer uppmärksam. Verkar som om jag har mer tendens till panikångest när det är fullmåne och sover dessutom sämre.

    Hoppas du har en fin dag.

    Kramisar!

Leave a comment