Grrrrr

Jag visste att jag inte ens skulle bry mig om att gå upp idag.

En del av mina mediciner börjar ta slut och mitt läkarintyg behöver förnyas.

Så jag gjorde som vanligt ringde ner till läkarstationen.

Där hade dom fått in en ny sköterska som jag aldrig pratat med innan . (och förhoppningsvis aldrig behöver prata med igen )

Jag talade om mitt ärende som alltid, då började denna mupp och “lilla du”:a mig.

Sköterskan ville veta vad jag jobbar med.

Datorer svarade jag kort.

Så säger hon – men lilla du varför orkar inte du jobba då?

Jag fick bita mig i läppen och dra några djupa andetag för att inte totalt idiotförklara denna människa.

Hon sitter och läser min journal och har den öppen framför sig, det visste jag ju eftersom hon innan hade frågat om jag varit på lungmottagningen än .

Jag svarade att jag har varit i det närmsta sängliggande sen jul, så NEJ DET HAR INTE ÄNDRATS !!!

Hade denna människa frågat mig samma sak fast inte låtit nedlåtande och viktig så hade jag aldrig tänk på detta, men när dom sitter på det viset och beter sig om att dom eg menar att jag inte vill jobba så blir jag förbannad.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit hemma en dag från jobbet för vare sig förkylning eller lite feber , utan gått till jobbet ändå, att jag sen har blivit hemskickad av chefen för att jag anses vara för sjuk att jobba tycker jag är en sak, men endast magsjuka och rejäl influensa har fått mig att stanna hemma så det så !!!

Överreagerar kanske, men det är fasen inte bara bara att vara sjuk heller, för man får minsann se till att ha ork att bråka med myndigheter och läkare.

Usch va sur jag blir.

 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Grrrrr

  1. Renee says:

    Vilken tur att hon inte såg att du satt med skjutvapen framför dig!!!

  2. Fina Frun says:

    Fel människa på fel plats! Sådana osympatiska tanter skall hålla sig borta från patienter. Stackars dig, vad jobbigt.

    Kram/Fina Frun

  3. Nett says:

    Finns tyvärr för mycket sådant folk på sådana yrken. Kram

  4. Sanna says:

    Hoppas du har kommit över incidenten och mår lite bättre. Passa på att ta vara på solen om du kan för imorgon blir det kallare igen.
    Kram/Sanna

  5. carina says:

    Vilket konstigt folk det finns, kanske dax att byta ut dom och skaffa några trevliga människor i stället 🙂
    Kramen fina du♥

  6. Angelica says:

    sv:Tänk om tvätten kunde fixa sig själv -Underbart!

    Hoppas allt blir bättre för dig. Ta hand om dig

  7. Loppan says:

    Men vilken apa! Förstår att du blev förbannad – med all rätt!

    Hoppas hon inte förstörde din dag helt.

    Kramar till dig!

  8. Lina S says:

    men usch vad trist 😦

  9. Fnulan says:

    Respektlöst, hänsynslöst och förjävligt! Lilla du orden…. Grrrrrr Vem är hon att säga till idg vad du kan jobba med eller hur mkt, Läkare???

    Stå på dig och säg till din läkare!

    Kram

  10. Camilla says:

    Men…vilken människa!
    Du har all rätt att vara arg på henne.
    Kram på dig!

  11. Paula says:

    Men usch vilken människa det var!! Du har visst rätt att vara arg på henne! Kramar till dej…

  12. Paula says:

    Jag igen..hur får jag Meebo? Kram

  13. Mystjejen says:

    Fy din stackare, vet hur det känmns…suck…stå på dig söta. Hoppas det känns bättre ikväll. Kramisar o sov gott ❤

  14. Vivi says:

    Så får man ju faktiskt inte bete sig, speciellt inte som sköterska, hon har ju faktiskt ingen bestämmande rätt och ingen rätt att låta dömmande. Förstår att det tog udden av din dag, hoppas denna blir bättre.
    kram

Leave a Reply

