Go möra !


Jaha! känns som jag är den enda som är vaken denna tidiga timma på en söndagsmorron.

Vaknade att att fåglarna kvittrade kl 2,30, det var ett himla väsen utanför fönstret.

Förmodligen hade dom efterfest och inte kommit till ro än, för när dom väl jagat upp mig ur sängen så blev det knäpptyst, så antingen somnade dom eller så däckade dom. 😉

Men tyst blev det!

När jag väl var uppe så är det katterna som skriker, för så fort dom ser mig uppe skall dom ha mat, och det på direkten. Kesella brukar vanligen klättra i mina mysbyxor till hon får sin mat, dock är kan hon inte detta nu när hon har tratt, och det är bra för då får mina rivsår på benen chans att försvinna 😉

Men idag så dög inte maten till mina små fyrbenta damer.

Dom brukar äta

Men nu var det slut på den och jag har glömt att köpa , men har alltid burkar hemma ifall jag skulle få slut.

Så idag bjöds det på

och båda katterna körde ner nosen och sen tittade dom på mig som om jag vore ett ufo.

Den där skiten skulle dom då minsann inte ha.

Sen är det tydligen inte alla djuren i min familj som är lika kräsna.

Nellie (jack russel) är ju det förstås, hon äter minsann inte vad som helst, men sen har vi Wilma.

Usch hon står inte högt i kurs nu vill jag lova, jag kom på henne att stå med huvudet nere i kattsanden och äta kattskit…… ja hur mysigt är det på en skala ????? uuuschhh

Fy va vidrigt, har ju hört att hundar kan få för sig att käka kattbajs , men aldrig haft någon själv,,, före nu……

Normalt finns ju lock på kattlådan, men det har jag fått ta av eftersom Kesella har tratt.

Aja! skall nog finna på bot jag

NÄ NU KÖR VI DAGENS

DAGENS ONÖDIGA

“Lindsay Lohan är allergisk mot blåbär”

________________________________________________________________

DAGENS FAKTA

“Koalor dör i de flesta fallen ifall någon rör vid dem, det p.g.a hjärtattack.”

___________________________________________________________________

DAGENS ORDSPRÅK

Vill du inte ha mig som jag är – så är det inte mig du vill ha

______________________________________________________________________

DAGENS NAMN

Ingvar, Ingvor

GRATTIS GRATTIS

HA EN SUPERFIN DAG ALLA ❤


 


 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

27 Responses to Go möra !

  1. Camilla says:

    En till som är uppe med tuppen,ser jag 🙂
    God morgon.

  2. Paula says:

    Morn på dej med! JA, här steg jag också upp tidigt..tidigare än Mats sm skulle till ladugården, hade så ont i ryggen;( Jessica var vaken först av alla….nu lagar hon muffins:) MAmma o brorsan kommer idag! Kram o ha en fin söndag!

  3. Eva says:

    God morgon fina du, höll just på att skriva ett inlägg när du kom in till mig, vi skrev om att vi vaknade av samma sak he he konstigt, hoppas du har det bra med ditt kaffe för det har jag gottit mmm kramar till fina dig syster yster

  4. Babs says:

    Haha, du har fullt upp med dina härliga djur.
    Ha en toppendag!
    Kramis

  5. skåningen says:

    Morn! Mina hundar är int så kräsna .Det är viktigt att få i sig kaffe efter att jag ätit gröten.Du… det är Dansk/Svensk gårdshundar (Skånsk terrier,råttehund )jag har,liknat jack Russel.Är där knapp i halsbanden så att man kan ta av dom eller hur fungerar dom?Nu ska vi dricka vårt kaffe i pensionärkuvösen Kram!

  6. Paula says:

    På tal om pixbox. JAg har ju foton där. Hur laddar jag dem därifrån htt till wordpress? Du kan meila mej på
    paula.grano@gmail.com
    Om du inte vill kommentera det.

    Kramar

  7. tess says:

    Nja gladare igen vet ja inte men igår rullade de på å jag mådde gott när jag var på Jay. Musik speciellt live är något jag kan lägga bra fokus på och som får mig att må gott….

  8. Mystjejen says:

    Hihi…en till som var uppe tidigt. haha som jag skratta när du sa att kesella klättrar på mysbyxorna;) men inte så kul med såren:( hoppas de läks. Ha en fin söndag söta kramar ❤

  9. Maria says:

    sv: Vad trevligt 🙂 Hoppas du får en härlig dag fina du 🙂
    Stor kram//maria

  10. skåningen says:

    Ska mäta barnbarnets handled när hon kommer.Kram!

  11. Loppan says:

    Hihi!! Fullt upp låter det som. Hoppas du hinner njuta av solen också idag.

    Solkramar! ❤

  12. Znogge says:

    Vår ena hund gör tyvärr också det men inte vår andra tack och lov. Illa nog med en…

    Kram

  13. Ingrid says:

    Åhh det låter som du och djuren haft en spännande morgon! Känner igen det där med maten och blängandet 😉 Hoppas du får en riktigt härlig söndag! Kram på dej!

  14. ansepanse says:

    menar du att du varit vaken sen 2.30? jag vaknade också av fågelkvitter, förstår inte varför de kvittrar när det fortfarande är mörkt ute
    usch att äta kattbajs
    Sv: tack
    ha en fin söndag – kramar

  15. kort says:

    Mina katter är likadana, Mjau är den enda mat som duger. Fisk eller räkor äter de inte, allt med kött duger. 🙂
    Kram

  16. Mickan says:

    Jag tror fåglarna däckade. ;D Hihi.
    Kan tro det, att katterna inte vill ha något annat än Whiskas. De har säkert sett tv-reklamen!
    Usch då, vilken busig vovve du har. :S

    Visst var det fina blommor. 🙂
    Ja, precis… Snart kommer sommaren.
    Kramar

  17. Diana says:

    Jag var iaf vaken imorse fram till nio! 😉
    En gång i tiden hade jag en hund som var helt galen i avföring, sååå äckligt! Hon letade som en galning efter det när vi var ute och sen skulle hon “pussas”… örk.

  18. fialia says:

    önskar dig de samma vännen.
    ha de Fia

  19. Jag älskar dina “Dagens”. Helt suveränt!

    Ha en skön söndag!

  20. Susanne P says:

    Min hundar är absolut inte kräsna! Här går både katt- häst-rådjurs- och människoskit ner! 😉
    Kram & ha en fin dag

  21. Nett says:

    Jag var vaken då.. eller jam, jag hade inte somnat ännu vid den tiden 😉 Kram

  22. carina says:

    God eftermiddag vännen♥
    Klart det ska bara vara det bästa till våra älsklingar 🙂
    Kramen på dig♥

  23. mitha53 says:

    Usch ja, kattskit verkar vara en delikatess för vissa hundar,hmm…
    Peppe är inte kräsen på maten som tur är,han skulle nog äta det mesta,
    Kramen på dej!

  24. Sanna says:

    Hallå!
    Vet inte om du fått samma råd men ställ upp kattlådan högt upp så inte hunden kommer åt kattbajset. De flesta hundar gillar kattbajs om de får tillfälle att äta detta och kallas koprofagi och du kan läsa om detta under katergorier på min blogg av intresse.

    När jag såg dina blommor måste jag bara nämna att jag plockade blåbärsris i förrgår och satte i vatten inne. Idag börjar det formas till små blommor och blir nog lagom fint till påsken.

    Ha en go ny vecka önskar jag också.
    Kram/Sanna

  25. Angelica says:

    Hehe,sa samma sak om “våra” fåglar utanför v-rummets fönster.
    Men visst är dte mysigt att veta att våren/sommaren snart är här,men ibland så behöve rman sova 😀

  26. Jane says:

    Hallå tjejen !
    Vilket JÄTTE bra dagens ordspråk det var idag…
    Var ju tvungen att visa min fina man det där…
    Han retar sig på mig ibland av någon underlig anledning. (Blink)
    Kramar i massor / Jane

  27. Cattis says:

    Och så kommer syrsorna till sommaren och då blir HELA natten förstörd. :))))

    Kramizzar

Leave a Reply

