God morron!



Vaknar av att solen lyser in och att det är ett herrans väsen utanför sovrumsdörren.

Solen var ju helt ok, men oljudet ?

Knallar upp, och öppnar dörren, där sitter Kesella med tratt och allt och har varit inne i skafferiet och fått tag på en potatis som hon lekte med.

Hon var helt galen och fjantade sig för den här potatisen så det stod härliga till, fram och tillbaka , hoppas och slår volter i luften, med tratt och allt 🙂

Då kände jag genast att det gjorde inget att det var ett hiskerligt väsen.

Man kan inte tro att denna pisse blev opererad för två dagar sedan , och redan är i full fart.

Verkar som att det inte bekommer henne det minsta, och hon verkar då rakt inte ha ont nån stans 🙂

När vi steriliserade Molly så var hon jätte sjuk i flera dagar och jag var så himla orolig, men Kesella behöver man då inte oroa sig för längre 🙂

Så skönt att det är gjort med båda katter och att dom nu mår bra 🙂

Så nu är matte nöjd och glad .

Idag kommer det att bli en riktig vårdag, solen lyser och värmer jätteskönt,

synd bara att man är så himla förkyld fortfarande, annars hade jag nog flyttat ut på altanen idag.

Men som sagt sol, värme går inte ihop med förkylning, inte på mig iaf.

Så!! vad skall ni hitta på idag ?

Själv skall jag ägna dagen åt att småplocka lite, gubben skall inviga grillen, och det skall bli så gott 🙂

DÅ KÖR VI LITE DAGENS

DAGENS ONÖDIGA

“Den största njursten som nämns i medicinens historia vägde 6,3 kg.”

_____________________________________________________________________

DAGENS FAKTA

“Om du äter en jordnöt så innehåller den lika många kalorier som 2km gurka. ”

(låter konstigt, men så står det ) 🙂

________________________________________________________________________

DAGENS ORDSPRÅK

Med lögner kan man kanske ta sig framåt i livet, men man kan aldrig vända tillbaka.

_________________________________________________________________

DAGENS NAMN

Otto, Ottilia

GRATTIS till er med dessa namn.

HA EN UNDERBAR VARM OCH SKÖN DAG , MASSOR MED KRAMAR FRÅN MIG TILL ER ❤



 


 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

29 Responses to God morron!

  1. Paulas Blogg says:

    Hoppas att er lördag blir toppenbra! Här blir det shopping:) Kramar

  2. Så skönt att kesella är piggelin, å att en potatis är så skoj! Här ska ätas gurka i stora lass 😀 KRAM!

  3. Mia says:

    Vilken härlig början på dagen, förstår att du inte misstyckte när hon mådde så bra o hade så kul på morgonkvisten 😀 Blev också glad jag!!

    Här skiner också solen, men jag o maken sitter vid varsin dator – jag bloggar o han kollar Elfa-lösning till vår sovrum, å eftersom jag e tjej så kan jag skriva här o prata med honom om olika lösningar samtidigt hehehehe.

    Hoppas din dag fortsätter precis så här perfekt!! kramisar i massor tillbaks till dig

  4. Loppan says:

    God morgon! Härlig morgon även här. Inget oväsen dock, eftersom jag är själv här hemma 🙂
    Så skönt att Kesella mår så bra.
    Se nu till att krya på dig så du kan gå ut och njuta av solen (jag fixar inte heller att vara i solen när jag är förkyld).
    Här blir det fix i rabatten på framsidan idag. Kanske en vända till plantskolan också. Får se.
    Ha en fin lördag!
    Kramisar ❤

  5. Viveka says:

    Hej och Godmorgon.
    Vilken jättefin blogg du har.
    Trevlig lördag.
    Kram
    Viveka

  6. Cattis says:

    Här hos mig blir det lite grävande på altanen. Eller snarare i rabatten. Solen skiner för fullt idag så den lilla dammen kan vi nog börja lite på idag.
    Grillning låter inte helt fel, kanske jag också skulle starta min?
    Eller inte jag utan snarare min man :))))

    Kram och ha en bra lördag trots din förkylning.

  7. Lena says:

    Skönt att det gick bra för kissen och att hon så snabbt återhämtade sig!

  8. Eva says:

    God morgon fina du….he he ja dom kan dom små liven, va mysigt med grillen då kommer vi o håller er sällskap 🙂 ha en skön dag fina syster yster

  9. tess says:

    Nej de är ingen bluff. Det är helt enkelt olika från olika län. När jag bodde i Örebro län kostade de inget att åka ambulans. Men i Värmland tar de ut en avgift. Så nej ingen bluff bara en fd sk vän som alltid ska trampa på folk.

  10. Ingrid says:

    Haha OJ, två km gurka? Det måste jag komma ihåg.. 🙂 Ha en jättefin dag kära du! Kram på dej

  11. Jane says:

    Vad skönt att katten är pigg och busig.
    Helt enormt bra dagens.
    Kramar i massor / Jane

  12. ansepanse says:

    gott att höra att allt är bra med Kesella, hur i allsin dar fick den njurstenen plats i njuren då
    vi ska in till stan en sväng i eftermiddag
    krya på dig vännen och sköt om dig
    kramar

  13. Maria says:

    SV: detsamma till dig fina du 🙂
    Stor kram till dig//maria

  14. Znogge says:

    Skönt att återhämtningen gått så snabbt. Herr Hund var eländig i två dagar men sedan återhämtade han sig fint. Fast tratten…

    Inte populär!

    Ha en fin dag!

  15. fialia says:

    Va skönt för katten o för dig att allt e bra.
    I dag blir det ut i de fina vädret innan nattajobb.
    ha de Fia

  16. fialia says:

    Glömde säga att det står glogspot på din website när jag kommenterar dig, de ska va blogspot,
    kram Fia

  17. Mickan says:

    Hihi, tänk att man kan ha så roligt med en potatis. 😀 Skönt att hon verkar må bra. 🙂
    Mm, gott med grillat!

    Inatt sov jag jättegott. 🙂 Så det var riktigt skönt.
    Hoppas ni får en toppendag!
    Kramar!

  18. fialia says:

    Hej igen!
    Har nu sett att det står så på andra oxå. Lustigt! Men det måste ju vara korrekt.
    ha en bra dag, kram
    Fia

  19. Åh, vilket härligt inlägg!
    Den njurstenen skulle jag verkligen inte vilja släpa omkring på.
    Vad skönt att kissen är så pigg. Man är ju alltid lite orolig när ingrepp har gjorts.

    Önskar dig en lördag där du kryar på dig!

    Kram, C

  20. Diana says:

    Haha, typiskt djur… de har hur många leksaker som helst men det “förbjudna” är det roligaste. 🙂

  21. Kort says:

    Skönt att kissen piggnat på sig så fort =)
    Ha en härlig lördag i solskenet! Kram

  22. carina says:

    Härligt att kissen är på topp igen 🙂
    Önskar dig en fin eftermiddag!
    Kramen vännen♥

  23. Tokiga katter! =) Hoppas du får en fin lördag! Kram

  24. Mystjejen says:

    Så skönt att läsa om Kesella…att allt ok…hihi då får hon leka;) usch ja förkyln o sol går inte heller ihop för mig. Ha en fortsatt underbar lördag kramar
    Tack söta jag njuter för fullt hos hundarna, vi har varit ute i trädgården precis…härligt väder fast blåsigt.

  25. Josefine says:

    Trevlig Lördag!

  26. Freja says:

    Skönt att höra att Kesella klarat sig så ba, det är inte kul när de små liven mår dåligt. Vår abessinierhane älskar potatis, skal kan han både leka med och knapra i sig….

  27. skåningen says:

    Skönt att katten klarade kastreringen så bra,Vi har också haft grill väder.Grilloset har legat över hela gatan här…Du får krya på dej. Kram!

  28. Nett says:

    Sol är underbart skönt även om jag har sovit under dagen 🙂 Men det var fortfarande ljust och soligt då jag gick upp. Snart en natt till på jobbet. Kram

  29. Katja says:

    Hejsan :O) Vilken buse till kisse.. Hoppas du får en bra lördag!

Leave a Reply

