Hej igen sötisar :)

Nu har Kesella tagit plats vid datorn så nu är det dax att ge sig ut i cyberspace igen 🙂

Med risk att bli totalt idiotförklarad så måste jag ta upp en sak.

Satt och kikade lite på Kesellas “extra” tå.

Hon är ju en så kallad skeppskatt och har en extra tå på alla tassar.

Men när jag kikade på de två fram så fick jag se att det lixom är två klor på samma tå.

Vet inte om det syns så bra på bilden, men är detta vanligt?

Skall det vara så ?

Tidigare så trodde jag att Skeppskatter var en egen ras, men nu efter jag fick Kesella så har jag ju läst lite om dessa katter, och det är ju denna defekten som gör att de kallas så, en missbildning helt enkelt, och att man absolut inte skall avla på en skeppskatt då det kan få mycket missbildade ungar.

Men den här dubbla klon , är det en extra defekt tro?

Good-Evening

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

16 Responses to Hej igen sötisar :)

  1. Freja says:

    Jag är en relativt duktig kattkloklippare… Jag har ju haft en rad av innekatter och deras klor har jag klippt, men jag har aldrig haft en katt med två klor på samma tå. Inte för att det är något statistiskt underlag, det är baserat på sex katter….. Det är inte bara så att den skivat sig? Det har ibland hänt att det gör för mina katter, de brukar då bita loss den ena biten själva… Ja, jag har katter som är nagelbitare….

  2. Paula says:

    Nä jag ve tyvärr inte ngt om katter, sorry!
    Hur får du in bilder i inlägg? kram

  3. Mystjejen says:

    Tack snälla goa söta för det fina armbandet, jag är jättelycklig över att ha fått ett Kramar söta o ha en fin helg ❤ Naaw Kesella på sin plats igen, så skönt att se hihi 🙂 har ingen aning söta om klon Kramar om igen ❤

  4. Lisa says:

    Kikar in och önskar dig en trevlig helg!
    Jag vet tyvärr inte så mycket om katter, hoppas att någon annan vet mer! Vad stackarn ser ynklig ut med sin tratt… :/ Hoppas att hon repar sig fort!

    Kram,
    Lisa

  5. Kicki says:

    Vilken söt katt! Konstigt med “tvillingklon”!:)

  6. Bim says:

    Hej där
    Tack för titt in hos mej’Du,det där du lagt in mej på blogvin o blobnet,elelr vad d nu hette,hur använder man det,,heheh,,har aldrig använt´, kramen till dej,ha en go helg

  7. Susanne P says:

    Hoppas att du får svar av någon kunnig. Jag är ingen hejare på katter men hade det varit hundar du ställt frågor om så hade du fått massor med svar! ;D
    Kram

  8. Ingrid says:

    Hmm, det har jag aldrig sett faktiskt! Jag har ingen aning om ifall det är vanligt eller ej, hoppas det finns nån kunnig här som kan hjälpa dej!

    Hoppas att du får en riktigt fin fredagskväll! Kram på dej!

  9. Jane says:

    Jag kan inte svara på det men har aldrig hört talas om att katter kan ha 2 klor på en tå…
    Önskar dig en kanon kväll finaste du. / Jane

  10. Emelie says:

    Hoppas du kan få reda på vad det är annars är ju mitt råd att ringa någon vetrinär eller så, låter ju konstigt med 2 naglar, eller?

  11. kaffehörnan says:

    De verkar ju lite mysko, svårt o säga

  12. Hillevi says:

    Nej, det har jag aldrig hört att det skulle vara, har hört som du att det är en extra tå (ung. som vi människor kan ha) men så länge hon inte verkar ha besvär av det, är det säkert ingen fara.

  13. Camilla says:

    Hallå där. Först vill jag tacka för det fina armbandet.
    Den kommer att passa perfekt till min blåa tunika.
    Tusen tak söta du.
    Ang. kattens klor…ingen aning faktiskt.
    Hoppas att du får ett svar.
    Kram och tack än en gång.

  14. fialia says:

    Jag e inte rätt person att fråga, men de finns ju internet, som tur e.
    Fin katt.
    ha de Fia

  15. Vad lustigt? Har ingen aning. Hoppas du får svar.
    Sv. Tack, träningen gick bra. (Om man ser till att vi inte kunnat träna med vagn på hela lååånga vinter)
    Ha en skön helg, du med.
    Kram
    Susanne

  16. Babs says:

    Ja det syns tydligt att det är två klor, jag har ingen aning och har aldrig sett det förr.
    Kram

Leave a Reply

