God Morgon

 


 

Är uppe före tuppen denna söndag.

Sovmorron existerar inte i detta hus nu , i vart fall inte om man fått en ny marskatt.

Kesella, min lilla Kesello popp har fått för sig att hon är byxmyndig !! :O

Hur har detta gått till att min lilla bäbis har förvandlats till ett skrikande monster.

Jag försöker förklara för henne att hon är för liten, jisses hon är ju inte mer än bäbis fortfarande. (i mattes ögon)

Så nu blir det resa nummer två till vetrinären, för en ny sterilisering av katta nr:2 usch.

Har ju inte smält än hur dålig Molly var vi var iväg med henne bara för några veckor sedan.

Så i morgon blir det att ringa farbror doktorn se .

DAGENS !

DAGENS FAKTA

“I storbritannien är det landsförräderi att sätta ett frimärke med drottningens ansikte på upp och ner är .”

_____________________________________________________________________________

DAGENS ONÖDIGA

“Under Bingolottos uppstart fick Leif “Loket” Olsson ett löneförslag på 50 öre per såld Bingolott. Han tackade nej och fick en “vanlig” knegarlön. Bingolotto hade under sina glansdagar 3,5 miljoner tittare varje vecka.”

__________________________________________________________________________________

DAGENS ORDSPRÅK

Det är för väl att lögnen finns ­ för tänk om allt man hörde skulle vara sant

____________________________________________________________________________

DAGENS NAMN

Ferdinand, Nanna

GRATTIS GRATTIS

HA BÄSTASTE , UNDERBARASTE DAGEN. MASSOR MED KRAMAR FRÅN MIG TILL ER ❤


 


 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

20 Responses to God Morgon

  1. Babs says:

    Lilla Kesella då men det är lika bra att få det gjort så att det blit tyst i huset.
    Kram

  2. Nett says:

    Ingen sovmorgon här heller, redan vid 6 vaknade jag. Kl 7 kände jag bara nä lika bra att gå upp 😉 Kram

  3. Hillevi says:

    Hu ja, det är otroligt vilka ljud de små (och annars så ljuvliga) hårbollarna kan åstadkomma när de marsar,
    Ha en härlig söndag du med!
    Ps. Har skrivit ett inlägg och försöker fjäska hos mig… ;-D

  4. Camilla says:

    Och jag som trodde jag var först uppe ,)
    Fast jag har ingen katt jag kan skylla på 🙂
    Lycka till hos veterinären.
    Kram!

  5. Paulas Blogg says:

    Nä, nä ingen sovmorgon här heller! Avbytaren ringde kl 5 att en kossa var brunstig! Så då steg Mats upp o var o kolla. JAg kunde inte sova efter det heller;( Det regnar här;(( Men snön smälter ju bort:) Kram o ha en fin dag!

  6. Eva says:

    God morgon fina du….ja jag blir oxå lite arg för att jag kan inte heller sova ut ….hoppas du har det bra o så ta hand om dig ha en fin söndag kramar

  7. Men vilka fina läckerheter du har virkat…snyggt och garanterat kalorifri och riktigt GI-vänliga…
    Va du kan.
    Och dina köttfärsbiffar ser smarriga ut….mums.

    Hoppas att du får en finfin söndag…

  8. Loppan says:

    God morgon vännen!
    Hmmm….tur ingen kommer på att göra samma sak med oss människor 😉
    Önskar dig en härlig söndag!
    Kram ❤

  9. Helen says:

    Gomorron på dig!
    Det var någon som klagade över fåglarna morgonkvitter, men det är nog att föredra framför en löpsk katta!

    Ha det gott!
    Kram

  10. Sara says:

    Landsföräderi….”Pytts” det är väl bara att vända på kuvertet så blir det ju rätt…knasiga de där engelsmännen 😉
    Sätter nästan alltid frimärkena fel jag….skulle antagligen bli antagen för terrorist i storbittanien då… 😀

    Ha en bra söndag!
    KRam

  11. Mystjejen says:

    Gomorrn söta, en till mars katt, ja bara till att ringa, fast förstår dig hur kämpigt det var med Molly:( ha en fin söndag söta kramar

  12. ansepanse says:

    Kesella behöver nog det också, så blir det lite lugnare i fortsättningen, var får du alla dagens fakta? det är alltid lika roligt att läsa i allafall
    ha en fin söndag vännen – kramar

  13. Fnulan says:

    ÅH vilka fina kreationer!!!! Är dom svåra att göra?? Åååå måste lära mig!!

    Lille mattes älskling, som man gör! Inte lätt när man en massa känslor för djuren!

    Min lilla stjärna är jag så kär i så!

    Puss och kram fina!

  14. carina says:

    Lycka till hos veterinären 🙂
    Ha en go Söndag!
    Kram vännen♥

  15. Inte lätt när hormonerna spelar ett spratt. Hoppas det inte blir lika tufft som för Molly.
    Ha en härlig söndag
    Kramar
    Susanne

  16. Sanna says:

    Hoppas det går bättre den här gången med kastreringen som ju ibland är nödvändig mot våra inom -utomhus katter. Ska hålla tummarna för er!
    Nu ska jag ringa till en “Nanna”-vän och tackar för på minnelsen.

    Kramisar!

  17. Josefine says:

    Kul att du kollar in min blogg ändå fast långt avstånd ;D
    Hoppas din helg har varit bra 😉

  18. Sofia says:

    Jobbigt när djuren blir tokiga! Och att svänga förbi veterinären är ju inte heller alltid helkul…
    tack för lyckönskningar, tyvärr gick det inte hela vägen ändå

  19. tess says:

    De kommer gå bra ska du se. Ingen av mina katthonor har blitt dåliga utan de har gått väldigt bra så de hör ju inte till vanligheten att de inte gör detta. Jag håller tummar å takcar även för din kram.

  20. Jane says:

    Kanon dagens !!!
    Kramar i massor / Jane

Leave a Reply

