Morning !

Heja, Bamse, starkast är vår Bamse
men han tycker inte om att slåss.
Dunderhonung, farmors dunderhonung,
äter han för att bli stark förstås.
Å kommer någon stöddig typ
å ger en lite svag ett nyp
så får han akta sej, jamen,
för Bamse är allas vän.
Heja Bamse, snällast är vår Bamse
han är lika snäll som han är stark.

Vaknar och har Bamsesången på hjärnan. Kan ju inte låta bli att undra hur i all sin dar det är fatt med mig idag 😉

 

Collections – Blogcollections
Idag är det en sliten dag känner jag , trött och helt orkeslös, med andra ord ingen bra dag.

Men det kan ju ändra sig !

Nu i flera dagar har jag varit skitdålig på att blogga känner jag , har det inte varit data issues, så har jag suttit bänkad framför tv:n.

Har haft riktiga slöa dagar skall ni veta.

Jag har plöjt igenom alla sända avsnitt av “vampire Diaries” och “True Blood”.

Måste säga att det är kanonbra serier 🙂

Vet inte va många avsnitt som gått i Sverige, men jag följer direkt från USA. KANON 😀

Trots min ålder 😉 är jag helt frälst i dessa serier och dessa böcker, måste vara nåt fel på mig 😉

Men det kan ju vara mitt boktips , vissa av delarna i båda serierna är översatta till Svenska, men inte alla .

Men kan ju lugnt säga att skall man läsa dom så läs dom på engelska, och inte den översatta versionerna, för dom är uselt översatta, och man missar massa.

 

 

Då kör vi lite dagens.

 

DAGENS ONÖDIGA

“Giraffer har inga stämband”

DAGENS ORDSPRÅK

“Att läsa en ny bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant.“

DAGENS FAKTA

Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egen armbåge.

(hihihi va många av er försökte nu när ni läste detta? )

 

DAGENS NAMN

 

Kennet, Kent

GRATTIS GRATTIS

 

OCH SOM VANLIGT , GLÖM INTE ATT KRAMAS I UTE I CYBERSPACE ❤



Collections – Blogcollections

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

10 Responses to Morning !

  1. Hur gör jag nu då??? Armbågen har fastnat i ett vridet läge, hahaha.
    Undrar om du skulle bli piggare med lite dunderhonung ;D
    Finns ingen övre gräns för att se dom serierna! Helt säker!
    Hoppas din dag blir bra (Här skiner solen så fint)
    Kram
    Susanne

  2. carina says:

    Jag minns när jag var liten…. jag hade hur många målarböcker som helst av Bamse 🙂 han är så söt denna björn!
    Hoppas du får en fin dag!
    Kramen på dig♥

  3. Jane says:

    Mina barn älskade Bamse och det gjorde jag med.
    Underbara dagens som vanligt !!!
    Mega dunder kramar / Jane

  4. Fina Frun says:

    Äsch jag lyckades inte… (slicka armbågen)
    Kram/Fina Frun

  5. Sofia says:

    haha, var naturligtvis tvungen att testa det där med armbågen och faktum är att det inte gick. Men jag var ändå ganska nära, så jag tänker att en sån där “ormmänniska” borde kunna klara det?
    Dagens nöt 🙂

  6. Mystjejen says:

    Haha avslöjad här direkt;) Ja Bamse sången är så go, den sitter där den ska:-) Ha en fin dag fina trots att du inte känner dig så bra. Tusen Kramar

  7. Mita says:

    Med lite dunderhonung blir du fit for fight igen, nej jag vet,vissa dagar är såååå sega. Speciellt när värken suger orken ur kroppen.Fattar inte hur man orkar ibland…
    Sköt om dig vännen,
    Kramiz!

  8. Sanna says:

    Man kan ju inte vara på hugget och blogga jämt utan det ska ju kännas skoj också.
    Jag gillar också typ Dracula men de här serierna har jag missat. Var det inte A. Skarsgård som var med i den ena?

    Ha en toppendag du och Bamse hihi
    Kramisar.

  9. ansepanse says:

    Bamselåten är ju ingen dum låt att ha på hjärnan 😀
    inte alla dagar är ju sådana att man orkar, det är inget måste vännen, skönt att kunna kolla på TV då istället
    bamse 🙂 kramar till dig

  10. Loppan says:

    Skickar varma kramar till dig!

Leave a Reply

