What a day!

Ja! rent teoretiskt är det ny dag och måndag, även om den fortfarande är väldigt ung.

Gårdagen var verkligen upp å ner.

När jag satte mig framför min dator o går morse med en god kopp kaffe, så fick jag se att en av Routerportarna inte var öppna.

Detta är ju något som jag får nippran på att veta och känner att jag måste fixa detta omedelbums.

Är väldigt noga med att min dator är tipp topp, och råkar jag komma över nåt litet fel som inte är som det skall så kan jag ägna timmar till att fixa det, för att lämna min dator med ett känt fel finns inte i min värld, funderar nästan ibland om det är ett tvångsbeteende som jag dras med.

Men det har väl kanske med mitt dataintresse att göra att man vill lära sig mer. (hoppas det )

Eller så är det en arbetsskada, (jobbar med problemlösningar på Dell datorer ).

Men iaf så en port på routern är ju relativt lätt att öppna.

Men hur jag än fixade och donade med denna så fick jag inte upp den .

Så jag satt i flera timmar med detta och gissa min glädje när jag till slut fick upp den 😀

Men kan säga att jag har fått en ny allergi…..

Jag är allergisk mot routers,,,,, och det yttrar sig med en krypande känsla i kroppen, huvudvärk och en känsla av enorm irritation som kan resultera i en enorm explosion av fula ord i långa ramsor.

Så jag kommer att undvika routers ett tag 😉

Vi kör lite dagens !

DAGENS ONÖDIGA

“I genomsnitt somnar man på sjutton minuter.”

(GÄLLER DÅ INTE MIG NU NÄR DET ÄR FULLMÅNE, GÅR INTE ATT SOVA ALLS ) grrrrr

DAGENS ORDSPRÅK

“Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt är en bra medicin.“

Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män.

DAGENS NAMN

Bengt

Grattis alla med detta namn 🙂

Ha en underbar dag och sköt om er .

KRAM KRAM




Collections – Blogcollections

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

29 Responses to What a day!

  1. Emmy says:

    Tur att du fick det fixat till slut! Kram

  2. Paulas Blogg says:

    Godmorgon! Tur att du fick det fixat till slut! Ha en bra måndag! Kram

  3. Babs says:

    Routern är ju ett måste, det går inte att vara utan den, så skönt att det ordnade sig!
    Kram

  4. Lena says:

    Prata inte om ROUTERS!!!!! Jag är mycket allergisk mot dessa.

    Skaffade en ny då den gamla gav upp, den funkande bara på den stationära datorn!!! Då behöver jag väl för sjutton ingen router!(undrar om det finns allergitabletter mot denna allergi:)
    vill ju ha en så vi kan använda de bärbara datorena också(barnens)

    Så nu blir det att köpa en ny igen:)

    Kramar:)

  5. Renee says:

    God morgon! Skickligt att kunna fixa sin dator själv, jag överlåter sådant på mannen.

  6. Eva says:

    God morgon söta du ….ja hemskt när saker inte funkar som man vill…hur mår du???? hoppas du får en fin måndag kram söstra min

  7. Stattinskan says:

    Teknikprylar ska helt enkelt bara FUNGERA 😉
    /Tekniska idioten 😀

  8. carina says:

    God morgon kära vän!
    Datorn ska alltid bara fungera, för någon teknisk människa är man inte!!!!!
    Kramen på dig♥

  9. Camilla says:

    Skam den som ger sig 😉
    God morgon!

  10. Jane says:

    Vad duktig du är !!! Om något sånt där skulle krångla här så blir ju jag vansinnig.
    Ingen av oss i den här familjen skulle kunna fixa till datorerna om något hände.
    Underbara dagens så klart…
    Jätte super kramar / Jane

  11. Jane says:

    GOD MORGON !!!
    Vad duktig du är !!! Om något sånt där skulle krångla här så blir ju jag vansinnig.
    Ingen av oss i den här familjen skulle kunna fixa till datorerna om något hände.

    Underbara dagens så klart…
    Jätte super kramar / Jane

  12. tess says:

    Ja jag böev hemskt nöjd med gardinen…. blev vår inne.

    Å pyssel är just nu så skoj så de ägnar jag som sagt en vääldans massa tid med.

  13. Ojojoj, jag förstår att du blev GAAALEN! Bra att du löste det . Heja dig!
    Hahaha, somna på 17 minuter. Vilket skämt 😉

    Ha en fin dag
    Kram
    Susanne

  14. Malin I Form says:

    Sv: Hehe, ja gör det 🙂

  15. Fnulan says:

    Duktiga du!!! DU är ju ett proffs, skönt så att du kom tillbaka till oss!

  16. Mita says:

    Ja det är tur du kan fixa och dona själv med datan,här får jag anlita hjälp,har tummen mitt i näven,hehe…
    Önskar dig en bra dag vännen,
    Kramizar!

  17. Paulas Blogg says:

    Har nyss kommit hem från stan..alltid ngt…;( Nu är kokontrollmannen här, de är i laduågrden o kolla. HA en fortsatt fin dag! Kram

  18. ansepanse says:

    vad bra att allt löste sig för dig till slut
    Sv: nej, någon varulv är du ju inte 😀
    kramar

  19. Mystjejen says:

    Gäller inte heller mig, sjutton minuter, här tar det två timmar nu, men det är ju nerkortat så framsteg=) skönt att det fixade sig med routern. Kram o ha en fin dag fina ❤

  20. Lina says:

    bra att det löste sig 🙂

  21. Loppan says:

    Kikar in och hoppas du har en fin måndag.

    Kramar!

  22. Vicke says:

    med envishet kommer man långt, ha en fin kväll nu

  23. Sussi says:

    Om inte annat blir man fruktansvärt irriterad om det inte fungerar som det ska men samtidigt har jag för taskigt tålamod för att fixa det 😉

    Hoppas dagen varit bra
    Kramisar

  24. diana says:

    Irriterande med krångel, men du verkar ju fixa det själv ju. Jag är så oteknisk att min make faller i tårar.

  25. Freja says:

    Jag är allergiskt mot alla krånglanede datorer, de ska bara fungera!

  26. eemmaaj says:

    tävlingen avslutas nästa söndag 🙂

    åh tack, detsamma 🙂 kram

  27. Eva says:

    Ha en ljuvlig dag min kära söstra kramr till dig

  28. Helene says:

    Jag gillar oxå min dator = ))
    Ha en fin tisdag.
    Kram Helene.

  29. Babs says:

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

Leave a Reply

