I´m back :)

Hihi ni som kollat tarmarna nån gång vet nog säkert vad jag menar med skylten 😛

Collections – Blogcollections

 

 

Japp! då är man tillbaka efter en misslyckad undersökning.

Jag kom då ner till sjukhuset i tid och fick byta om till de sexiga sjukhusrockarna som finns på operationsavdelningen.

Fick ett ytterligare stick i min hand och en ny kanyl blev sätt.

Efter alla senaste  läkarbesök och ambulansturer är jag ganska sönderstucken i armar och händer.

Men det löste vi ju med ett nytt stick 😉

Väl nere på operation så fick jag massa lugnande, och dom påbörjade undersökningen.

Men efter 5 min fick dom avbryta pga att jag hade sånna enorma smärtor.

Jag hade fått maxdos med läkemedel så dom vågade inte ge mig mer, så då avbröt dom.

Jag var så arg på mig själv att jag inte stod ut med smärtorna så dom fick göra klart, men det var en smärta så det bara sprutade svett och jag höll på att svimma, så dom fick tippa sängen för att jag inte skulle tuppa av.

Aja ! jag var väl en mes då tyckte jag, men lite konstigt är det tyckte jag för jag tål ganska mycket smärta så jag fattar inte vad som hände eg, men vare sig läkare eller sköterskor sa något till mig.

Efter en timma på uppvaket så kom läkaren och berättade, så då fick jag ju en förklarning till smärtan.

För 7 år sedan opererade jag bort livmodern pga sjukdom, och jag har sedan 1990 haft problem med sammanväxtningar i magen, så jag har varit inne och opererat mig ca vart annat år efter det för att ta bort sammanväxtningar. Men det som orsakade min smärta idag var att tarmarna hade växt ihop med varandra och andra organ, skit åxå !!!!

Så han sa att det var inte konstigt att jag inte stod ut, det hade ingen gjort, å det kändes ju iof gott att höra då.

Så nu blir det ny väntan på en ny undersökning som skall utföras i narkos.

DETTA INNEBÄR ATT JAG ÄR TVUNGEN ATT DRICKA 2 NYA LITER MED DEN FRUKTANSVÄRDA DRYCKEN !!!!!! 😦

Men aja det är ju världsliga ting .

 

Lite sent kör vi dagens 🙂

DAGENS ONÖDIGA

Det tar 40 år om man skulle fylla Globen med vatten från en vanlig vattenkran.

 

DAGENS FAKTA

“Den mängd kött en Tyrranosaurus Rex kunde ta i munnen skulle räcka för att försörja en familj på fyra personer i en månad.”

 

 

DAGENS ORDSPRÅK

Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

 

DAGENS NAMN

Edvard, Edmund

Grattis till alla med dessa namn 🙂

SÅ SLUTLIGEN SÅ ÖSER JAG UT ETT FÅNG MED KRAMAR ❤




Collections – Blogcollections

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to I´m back :)

  1. amanda says:

    hehe ja det är ju det 🙂
    kram

  2. Loppan says:

    Haha! Ja, den där bilden förstår jag precis 😉 Det låter ganska rejält om man säger så *fnissar*
    Jobbigt att du inte kunde genomföra undersökningen, men inte konstigt det gjorde ont på dig.
    Trist att behöva “göra om” det igen.
    Kramar till dig!

  3. carina says:

    Vilken go helgs dricka du får, och två liter, det var inte illa :))
    Kramen vännen♥

  4. Jane says:

    Men vad jag tycker synd om dig tjejen.
    Vilken mardröms undersökning.
    Vad skönt att du får narkos nästa gång.
    Underbara dagens som vanligt.
    Vila upp dig ordentligt nu.
    Krya på dig kramar i massor / Jane

  5. Fnulan says:

    Men då….. vad du ska va med om! Men det måste vara skönt att veta vad det är och att det ska åtgärdas! Tänk inte på äckliga drycken redan, det tar vi sen!

    Kram

  6. Paulas Blogg says:

    Ojdå, vad tråkigt..hoppas du får tiden så fort som möjligt!
    Bilder på kossor är på kommande, dock inte mera idag. Är rätt så trött nu o så ska jag fota lite i helgen. Så till måndag kanske då om jag hinner ladda in dem till datorn…

    En stor kraam ger jag dej….kraaaaamar….

  7. Loppan says:

    Tack för dina kramar ❤

  8. lovisa says:

    sv: haha ja så är det alltid 😀

  9. Eva says:

    Din stackare där , känner med dig, men hoppas du mår bättre nu o kan njuta av att det är fredagsmys kram söta du …

  10. Hillevi says:

    Huhdå, stackare! (Har också sammanväxningar i magen, så jag tror jag anar..) Hoppas du snart piggar på dig! Den äckliga dumma kontrasten, den tar vi då… Sköt om dig! Kram!

  11. Lena says:

    Stackars dig!

    ger dig många kramar!

  12. ansepanse says:

    stackars dig vännen, bamsekramar från mig

  13. Freja says:

    Åhhh, din stackare! Tur de ändå kunde förklara varför det gjorde så ont och att det finns en lösning på hur de ska kunna undersöka dig. Har gjort tarmundersökningar, vet att det varken är roligt eller behagligt i vanliga fall, så jag lider med dig!

  14. krulli says:

    Man kan undra hur många personer som skulle kunna leva på köttet från en Tyranousauras Rex i en månad, de är ju ganska ENORMA!

  15. tess says:

    Men va sjutton… va jobbigt. Jag fick ju dormicum när jag gjorde min coloskopi å kände inget ja liksom näst intill sov… va liksom borta. De gick väldigt bra. Men med sammanväxningar är de ju en annan sak… AJ. Lider verklgien med dig.

    Men varför får du dricka TVÅ liter… ja fick ju två dl…. fråga…. varför så mycket. de smakar ju döden…..

    Tänker på dig å kramar om.

  16. Vivi says:

    Ush din stackare! Vad mycket onödig skit det finns som man kan råka ut för 😦
    Kram !

Leave a Reply

